glad/ångest..

Nackdelen med att shoppa sig lycklig är ju som sagt att pengarna skall tas någonstans ifrån som jag nämnde i ett tidigare inlägg.. idag har jag shoppat mig glad för 48K.. det innebär mer glädje men också betydligt mer ångest.

Nu är jag livrädd att jag har beställt fel, typ för få fönster, något som inte liknar de andra, något i fel storlek eller så.. dvs ännu mera ångest..

så nu då jag tänker på det så kan jag säga att; idag har jag shoppat mig till en massa ångest, fast lite glad blev jag också :-D

Nu måste jag bara leva efter mitt motto, "det ordnar sig, det måste det göra" vi lär ju inte bli ihjälslagna pga fönsterköpet och inte hamna i lyxfällan (jag har så fördelaktiga villkor på mitt lån) men pengarna skall ju betalas tillbaka och jag har börjat planera för hur det skall gå till..

hmm.. måste dra ner på något annat, godis kanske? jag äter säkert godis för 48K/år. Eller kläder?.. nää.. jag har ju samma som jag har haft i 8år. Men varje gång man blir sugen på skräpmat på kvällen så kan man ju lägga undan de tvåhundra kronor som det hade kostat + bensinen till och från MAX (6mil tur/retur) också säger vi att det är två ggr i månaden.. det är ju massor av hundra att lägg på lånet.

Ge förslag på saker att spara in på.. ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0