jobbig natt

Lillan är röd i rumpan, hon har varit det i någon dag nu, men det har blivit värre.. först såg det ut som vilka blöjutslag som helst, men nu är det sådär rött och glansigt som bara svamputslag kan vara. Hon är vid gott mod och är glad hela tiden.. dvs mellan bajsningarna..

Hon har alltid varit duktig på att säga till då hon bajsat, hon har en speciell min och ett speciellt ljud som hon gör då hon bajsat och fattar man inte då så lägger hon sig på golvet med benen i vädret. Men nu blir hon så ledsen då hon bajsat och värre blir det då man skall tvätta henne, det är så hemskt då man måste torka också kommer det blod på tvättlappen :-(

I morgon blir det akuten med henne så att vi får en bra salva utskriven.

Sedan har vi då Lennart, han mår inte bra och jag vet inte vad det är för fel på honom, jag har googlat och googlat nu i över två timmar, men då jag inte har något konkret att komma med så vill jag inte ringa och väcka jourveterinären. Men innan vi åker till akuten med lillan så skall jag ringa veterinären och höra vad som kan vara fel på katten också.

Det är tur att man är ledig då man har så mycket att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0