*kräks*

Är lite *läs massor* läss på min man just nu. Först gnälls det på att jag sparar allt och därför ligger största ansvaret för röjningen av skrubbarna på mig, men då allt kommer omkring så är det han som vägrar kasta saker "De kan ju komma att behövas..!" typ den trasiga nätkorgen till frysen som vi inte har använt sedan förra sommaren, hur stor är chansen att vi en dag kommer att sakna den och tänka "Hällvete varför sparade vi inte den där trasiga nätkorgen, vad skall vi nu göra, vi är helt handfallna utan den... PANIK!!!!" särskilt då han har pratat i flera månader om att vi behöver en ny frys. (den trasiga korgen kanske går att ha i den nya frysen?!)

och varför hade jag inte laddat hans skruvdragare?! det skulle jag ju ha gjort igår medan jag städade och röjde och plockade och handlade och hämtade ut säkerhetsbälten och köpte pizza.. att jag inte tänkte på det, för det är klart att han som satt vi datorn halva dagen inte hade möjlighet att slita sig, eller jo, det gjorde han ju, han satt ju vid x-boxen en stund.

Vi behöver inte nya fönster häller (det är iof ganska praktiskt att ha kartonger upptejpade i sovrummen, det blir ju mörkare så) men jag hade nog ändå velat ha riktiga fönster som man kan öppna och stänga och som kanske (utopi, jag vet) går att titta ut genom?! ok det lär gå på 100K att byta alla fönster, men det kanske är värt det i slutänden, för skall jag måla och rusta upp alla fönster själv, och byta trasiga glas i tre av dem så får vi räkna på en tioårs period, minst.

Nu har jag iaf beställt en katalog med fönster och i helgen skall jag kållaupp möjligheter till lån.

Sådär, nu har jag gnällt klart, nu är det bara att fortsätta med röjningen så att det blir klart någon gång, har ju lite tvätt och dammsugning här nere som skall göras och sedan blir det ju middag också.. skall försöka byta det där bältet med, men det får bli i kväll, hoppas bara att knorten lyser med sin frånvaro.

oj, blev vist mer gnäll, sorry..

Vill bara tillägga att jag älskar min man mest av allt (barnen är i en klass för sig) han är super duktig med barnen och  försörjer oss alla då jag går hemma. han är den som ser till att allt flyter och den som har största övergripande kollen på vårat liv. tack, tack :-* (men just i dag är han billig som fan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0