Lennart

Lennart har varit sjuk i helgen, han har haft en "böld" inne i nackskinnet och han har mått väldigt dåligt, mest har han bara legat under köksmattan och tryckt, man har fått lyfta honom till maten och vattnet och de gånger han har rört sig självmant så har det varit med hukade ben och vaksamma blickar..

Veterinären kände också bölden och trodde som jag att det var någon infektion, kanske ett bett av något slag. Han fick vätska insprutad under huden runt halsen och så, då vi kom hem såg han ut som en bodybuilder med sina grova axlar och breda bringa, men han verkar iaf må lite bättre redan, han har ätit bra sedan han kom hem, han har strukit sig runt benen på oss och han har varit irriterande och kärleksfull då vi åt middag :-)

Nu skall han äta antibiotika i tio dagar, två gånger om dagen, morgon ock kväll med ungefär 12h i mellan så 21 och 09 typ, och inte nog med att mans kall hålla reda på det, typ  tider och hur många dagar som gått osv, jag kommer att måste ha honom inne.. jag måste ju se till att allt är bra med honom och jag måste ju vet vars han är klockan 21 och 09.

Hoppas, hoppas att han blir frisk nu så att denna pärsen är den enda vi behöver genomgå.

På torsdag skall skillnaden vara stor i hans mående annars måste jag kontakta  veterinären igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0